L'institut

El nostre centre es va crear el curs 1980-1981 amb el nom de "Institut de Batxillerat Rafalafena, mixt número 3" i començava el seu camí com a tercer centre de Batxillerat de la ciutat de Castelló i amb alumnat d'ambdós sexes. El 26 d'octubre de 1984 es va oficiar la cerimònia en què es va denominar a l'Institut amb el seu nom actual, després de la decisió unànime del Claustre de posar-li el nom del il·lustre geòleg castellonenc Vicent Sos Baynat, per la seua trajectòria científica, la seva dedicació a l'ensenyament i, sobretot, per la seua trajectòria personal.

ENSENYAMENTS

Actualment es cursen ensenyaments d'ESO i Batxillerat (Modalitats de Ciència i Tecnologia, Humanístic i Cièncias Socials, i d'Arts Escéniques), totes en horario diürn.

CENTRES ADSCRITS

Els centres que tenim adscrits són el CEIP Sanchis Yago i el CEIP Bernat Artola, a més de tindre també adscrit al Conservatori Professional de Música Mestre Tàrrega segons resolució de 9 de maig de 2002.

DEFINICIÓ IDEOLÒGICA

El nostre centre es defineix com a plural, tolerant i respectuós amb totes les tendències culturals, ideològiques i religioses, dins del respecte a la dignitat de la persona, per tal que l'alumnat vagi formant progressivament els seus propis criteris. Fomentem l'estudi i l'esperit crític, que l'alumnat aprengui a conèixer-se a si mateix i a analitzar la realitat, perquè pugui i sàpiga prendre decisions responsables. Pretenem que l'educació rebuda els faci bons ciutadans, que s'integrin i participin lliure i responsablement en les institucions de la societat en un futur pròxim.